دکتر مریم اردکانیان

دکتر مریم اردکانیان که اصالت خانوادگی اش به شهرستان اردکان بر می گردد، در سال1345 در اصفهان به دنیا آمده است. تقدیر روزگار برایش اینگونه رقم می خورد که در سن یک سالگی پدر خود را از دست بدهد و به همراه سه خواهر و برادرش در دامان مادر و تحت سرپرستی او تربیت شود.

او در سن 7 سالگی به همراه خانواده به یزد مهاجرت می کند و دوران دانش آموزی اش را در این شهر آغاز می کند. مریم اردکانیان در دبستان تربتی، راهنمایی فاطمیه و دبیرستان مهدیه درس خوانده است و بزرگترین رویا او در این دوران این بوده است که در بزرگسالی مدیریت و رهبری یک شرکت بزرگ را برعهده بگیرد. او نبوغش را در این زمینه، با مدیریت تیم های دانش آموزی بارها به اثبات رسانده بود.

ardakanian1

دکتر اردکانیان در دوران دبیرستان با توصیه مادرش رشته ی تجربی را انتخاب می کند و با شرکت در کنکور سال 1365 در رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پذیرفته می شود اما به دلیل شرایط خانوادگی و تنهایی مادر به دانشگاه شهید صدوقی یزد انتقالی می گیرد و تحصیلات آکادمیک خود در رشته ی پزشکی را در این دانشگاه آغاز می کند. دانشگاهی که انتخاب او برای ادامه ی تحصیل در تخصص چشم پزشکی نیز بوده است.

دریافت نوبت دکتر

دریافت نوبت دکتر

دکتر اردکانیان در سن 19 سالگی یعنی در سال دوم پزشکی وارد زندگی مشترک خود شده است. همسرش در رشته ی مهندسی برق تحصیلات عالیه دارد و نتیجه ی زندگی مشترکشان دو دختر بوده است. دختر اولش مهندسی معماری خوانده است و فرزند دوم او که با رتبه ی ممتاز 5 وارد دانشگاه شده است و از نخبگان کشورمان به شمار می رود، راه مادر را ادامه داده است و در دانشگاه تهران، پزشکی می خواند. دکتر معتقد است ازدواج و پذیرفتن نقش مهم همسری و بعد از آن مادر شدن در دوران دانشجویی، باعث شد بسیار هدفمند تر و با انگیزه ی بیشتری درس بخوانم و این موضوع را مدیون همراهی همسر و فرزندانم می دانم.

او در ادامه ی گفت و گو با دیوار پزشکان رازهای موفقیت خود را اینگونه بیان می کند: من همواره بیمارانم را به دید اعضای خانواده ام نگاه می کنم و سعی می کنم قبل از مرحله ی درمان ابتدا از نظر روانی آنها را درک کنم. اعتقاد دارم با هر عمل جراحی معجزه ای بزرگ رخ می دهد و بدون لطف و کمک خدا این کار غیر ممکن است و همواره از اینکه خداوند من را ابزاری برای پیاده کردن معجزاتش و واسطه ای برای کاهش درد و رنج مردم قرار داده است بسیار خوشحالم.

دکتر مریم اردکانیان در کلام پایانی توجه بیماران دیابتی را به سوی خود جلب می کند. او می گوید در افراد مبتلا به دیابت، بیماری های چشمی برای مدتی به صورت خاموش پیشروی می کند و بعد از پیشروی زیاد علائم بیماری ظاهر می شود، که به این افراد توصیه می کنم به معاینه های ادواری خود اهمییت بیشتری بدهند.

 



3 3 تجربیات
امتیاز پزشک
5 تجربه بیماران
جدیدترین
قدیمی ترین مفید ترین
تجربه های داخلی
مشاهده تمام تجربه ها
حسن
12 آبان, 1398

چند سال پیش پس از معاینه چشم پسرم گفت تنبلی داره و عینک تجویز کرد بعد از اون پیش چنتا دکتر دیگه رفتیم که گفتن نه تنها تنبلی نداره بلکه نمره عینک هم اشتباه داده!!!!!!!

حمید
2 بهمن, 1396

خدا لعنت کند پدر مادر ادم بد بخاطر شما که چشم را سوراخ کردی چند نفر را بدبخت کردی مادر بدبختم بخاطر شما سکته مغزی کرد

حمید
19 دی, 1396

تر قران این نضر را تعید کنید مردم گناه دارن فقط توخانواده ما دوتا چشم خراب کرده با مدرک میگم اینم شمارم هرکه خاست بدانه ببینه باور کنه ۰۹۱۶۲۱۷۴۸۱۱

سارا سماواتی
13 شهریور, 1395

سلام . بله خانم دکتر مامان غزاله تفاق که تو کنکور تجربی سال 91 پنجم شد، هستند .
مرررسی از وب سایت خوبتون

حمید
19 دی, 1396
پاسخ دادن به  سارا سماواتی

بدترین و بی کفایترین دکتر حال حاضر چشم هست که فقط دونفر از فامیل مارا کور کرده یکی کور کامل یکی عنبییه چشمش را پاره کرده به گفته دکتر معنوییه معلوم نیست که دیگر بتوان درمان کرد

قالب وردپرس