دکتر شهلا رشیقی

دکتر شهلا رشیقی در سال 1340 در یزد به دنیا آمده است. پدر و مادرش هر دو فرهنگی بوده اند و او دوران کودکی خود را در کوچه ی حنای یزد گذرانده است.

دکتر رشیقی در دبستان تربتی، راهنمایی ششم بهمن و دبیرستان ایراندخت (مهدیه ی امروز) درس خوانده است و از اینکه مادرش معلم سال اول ابتدایی و بعضی از دروس مقطع راهنمایی او بوده است خاطرات زیادی دارد. از جمله افتخارات رشیقی در دوران دانش آموزی، کسب رتبه ی اول مدرسه برای سال های متوالی، رتبه ی اول دیپلم در استان یزد و انتخاب به عنوان نفر اول مسابقات استانی نقاشی در سال سوم راهنمایی بوده است. او بخشی از موفقیت هایش را مدیون مدیر مدرسه ی ایراندخت، خانم مشاق به دلیل انتخاب بهترین معلمین در سطح استان می داند.

دکتر در سال 1358 با شرکت در کنکور تجربی موفق می شود با رتبه ی درخشان 17کشوری و بدون استفاده از هیچ سهمیه ای وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شود. دانشگاهی که انتخاب رشیقی برای ادامه ی تحصیل در تخصص زنان و زایمان نیز بوده است.

 

rashighii

دکتر رشیقی در سن 30 سالگی ازدواج کرده است. همسرش مهندس الکترونیک و حاصل زندگی مشترک شان سه پسر بوده است. پسر بزرگ راه مادر را ادامه داده است و دانشجوی سال سوم رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران است. پسر دوم قدم در راه پدر گذاشته و دانشجوی سال دوم رشته ی برق دانشگاه تهران است و پسر سوم دوران دانش آموزی خود در رشته ی ریاضی فیزیک سپری می کند.

دریافت نوبت دکتر

دریافت نوبت دکتر

رشیقی به تغذیه ی خود و خانواده اش اهمیت ویژه می دهد و با وجود مشغله ی زیاد، به تهیه و مصرف غذای خانگی تاکید دارد. او میگوید فست فود ها آشغال های خوشمزه ای هستند که باید با وسوسه ی استفاده از آنها مقابله کنیم.

در ادامه ی گفت و گو دکتر از مسئولیت بالا و وجود عمل های اورژانسی به عنوان سختی های کارش نام می برد و می گوید بر اساس شرایط کاری، بعضی وقت ها مجبورم شب را تا صبح بیدار باشم. با این وجود وقتی لذت پدر و مادر شدن را در نگاه یک زوج می بینم تمام خستگی هایم از تن بیرون می رود.

نظر دکتر در مورد تاثیرات تکنولوژی در رشته اش اینگونه است. در سال های اخیر وجود تکنولوژی هایی مانند انواع سونوگرافی،کرایو ،دستگاه سونیکید، نوار قلب جنین و …تاثیر بسیار زیادی در رشته ی زنان و زایمان گذاشته است اما باید توجه کنیم که نباید از نقش مهم معاینه ی فیزیکی و شرح حال گیری درست و تشخیص بالینی غافل شویم. همچنین دکتر درباره ی شبکه های اجتماعی و موبایلی می گوید: متاسفانه برخی از دانشجویان آموزش از طریق موبایل را جایگزین آموزش رسمی کرده اند و فکر می کنند می توانند با این روش ها به موفقیت برسند. مطالعه و تحصیل باید نظم و قاعده داشته باشد و موبایل هرگز جای تحصیلات آکادمیک را نمی گیرد، در بهترین حالت استفاده، فقط می تواند یک مکمل خوب باشد.

در کلام پایانی دکتر شهلا رشیقی از رفتار صمیمانه با بیمار، شرح حال گیری مناسب و تشخیص درست، صداقت و انضباط کاری به عنوان مهم ترین راز موفقیت و محبویتش نام می برد و برای همه ی دانشجویان پزشکی رعایت این نکات را توصیه می کند.

 

 

دریافت نوبت دکتر

دریافت نوبت دکتر



3 4 تجربیات
امتیاز پزشک
6 تجربه بیماران
جدیدترین
قدیمی ترین مفید ترین
تجربه های داخلی
مشاهده تمام تجربه ها
ناهید
29 مهر, 1400

من امروز اولبن بار پیششون رفتم.بسیار عالی از همه نظر.بسیار مهربان.دلسوز و صبور هستن.خیلی خوش برخورد و باسوادن .براشون آرزوی سلامتی دارم.درود بر ایشون

اصغر میش
18 فروردین, 1398

خیلی خو مطبتون شلوخه
آسان سور هم خو ندارد
راپله پیچ در پیچ هم خو هشتد
هزینه هاتون هم خو گیرون هه
وخی وخی

سارا
24 بهمن, 1397

هم کلاسیتون بودم….سال هاست یزد راترک کرده ام یعنی اصلا یزدی نبودم..عکستان رادیدم خوشحال شدم حتما میدانید چرا….

نجمه
20 خرداد, 1396

با سلام و وقت بخیر و آرزوی قبولی طاعات.خانم دکتر من 32 سالمه متأسفانه افتادگی رحم دارم، یه بچه 2ساله هم دارم. اگر عمل ترمیم از پایین انجام بدم میتونم دوباره باردار بشم یا برام مشکل پیش میاد؟ با تشکر

جمیله عباسی
19 شهریور, 1395

سلام خانم دکتر
من عباسی ام /دو سال پیش بیمارتون بودم .دستتون درد نکنه برای همه ی زحمات مادرانه ای که برام کشیدید

مجتبی برزگری
19 شهریور, 1395

ایول.چقدر بچه درسخون بوده خانم دکتر
دختر دومیم را ایشون به دنیا آوردند
مرسی دکتر وال

قالب وردپرس