دکتر داریوش فرهود

پروفسور داریوش فرهود، متولد فروردین ماه ۱۳۱۷در تهران است. ایشان دکترای علوم طبیعی در ژنتیک انسانی و PHD انسان شناسی را از دانشگاه ماینس آلمان (۱۹۷۲ -1351شمسی) و درجه پروفسوری در ژنتیک پزشکی از دانشگاه مونیخ ( ۱۹۹۱ – 1370شمسی) اخذ کرده است. ایشان بنیانگذار، استاد و مدیر گروه ژنتیک انسانی دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران (۱۳۵۲ تا ۱۳۸۲) و همچنین برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی می باشد.

دوران کودکی داریوش فرهود با سفرهای اجباری پدر به مناطق مختلف ایران سپری شد.فرهود به دلیل منتقل شدن پدرش به جنوب، دوره کودکی را در شهرهایی چون هفت گل و مسجدسلیمان گذراند. پس ازاتمام دوره دبستانش در غربت جنوب، سال ششم را در دبستان پسرانه رازی تهران به تحصیل می پردازد. از همان ایام به لطف برخورداری از پدری فرهنگی و پدربزرگ و عمویی پزشک اش ، به علم طب علاقه مند می شود و درس ها را با جدیت دنبال می کند تا دنباله روی نزدیکان خویش باشد.
داریوش فرهود از سن 19 سالگی برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به آلمان سفر کردو زیر نظر استادان صاحب نام پزشکی ، ژنتیک و غیره به تحصیل پرداخت.داریوش فرهود با چهره های نامدار و توانمندی در عرصه پزشکی همچون دکتر رحمان زاده، دکتر سروستانی، دکتر مجیدی، دکتر مجید سمیعی (جراح مغز و اعصاب و ساکن آلمان) و دکتر «تینکر ناگل» (برنده جایزه نوبل) همشاگردی و دوست بوده است.

داریوش فرهود پس از اخذ اولین مدرک پزشکی در آلمان، تحصیلاتش را دررشته ژنتیک انسانی تا مقطع دکتری ادامه داد. سپس بنا به دعوت دولت ایران و دانشگاه تهران به ایران بازمی گردد.

قطعاً همین تلاش های مداوم باعث شده است تا به او لقب «پدر علم ژنتیک ایران» بدهند.

داریوش فرهود معتقد است: «آنها که همیشه پا روی جای پای دیگران می گذارند، هرگز جای پایی از خود نخواهند گذاشت.»

 



0 0 تجربه
امتیاز پزشک
0 تجربه بیماران
تجربه های داخلی
مشاهده تمام تجربه ها
قالب وردپرس