دکتر ترانه رضوی

دکتر رضوی در مورد آغاز به کار خود در گوگل می‌گوید:
چهار سال پیش، زمانی‌که گوگل هنوز شرکت نام‌دار و بزرگی نبود، بنیان‌گذارش، ”لری“ و ”سرگی“ تصمیم گرفتند که برای کارکنانشان به غیر از کارهای شرکتی، خدمات دیگری آماده کنند.

این دو شخص واقعاً ایده‌های جالبی دارند. به‌طور مثال این فکر رو داشتند که یک پزشک به‌طور مداوم در شرکت باشد و سلامت کارکنان رو زیر نظر بگیرد. من جذب ایده‌های این دو شخص شدم و تصمیم گرفتم به‌صورت موقتی در این شرکت کار کنم. وقتی کارم را در این شرکت شروع کردم، به‌خاطر فضای کوچک شرکت، مطب من در یک کمد بود! اما از ابتدا دیدم که کارم می‌تواند خیلی مفید باشد. کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند، معمولاً ناراحتی‌هایی مثل دست، شانه و مچ پیدا می‌کنند و خیلی مهم است که از لحاظ فیزیولوژی کامپیوتر درست روی میز قرار بگیرد و فاصله مناسبی هم با شخص داشته باشد.

کارکنان گوگل خیلی دقیق هستند و در زمان شنیدن بیماری و یا علت اون‌، باید باهاشون چونه زد! از این نظر که سوالی می‌پرسند، جواب ساده‌ای رو قبول نمی‌کنند و اکثراً دلیل، سند و حتی انتشارهای تحقیقی می‌خواهند!

این روزها مردم خیلی بیشتر از اون چیزی که باید بر روی خوشون فشار میارن و من باید بگم که نگران همه هستم. آموزش بهداشتی باید از اول کار شروع بشه. چیزهای ساده مثل تغذیه و ورزش. اما برای کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند، توصیه من اینه که هر یک ساعت، از پشت کامپیوتر بلند بشوند و دست و پاهاشون رو دراز بکنند و دو دقیقه نفس عمیق بکشند. توصیه دیگه از لحاظ ورزشی اینه که حداقل در روز شش هزار قدم و در حالت ایده‌آل ده هزار قدم راه بروند! و در آخر این‌که در روز حداقل بین پنج تا شش برش میوه یا سبزیجات بخورند. چون میوه و سبزیجات معمولاً جزو تغذیه این افراد نیست.بسیاری از کسانی که در گوگل کار می‌کنند به علت کار زیاد با رایانه ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند، آنها بدون آنکه بدانند مثلا ممکن است بعضی اوقات فشار خونشان بالا برود، بنابراین به جای اینکه بیرون از شرکت به یک مطب بروند، به من مراجعه می‌کنند.

یکی دیگر از مسئولیت‌های من نظارت بر تغذیه کارمندان است. در گوگل چند آشپز حرفه‌ای وجود دارد. کافی‌شاپ‌های متعددی هم داخل شرکت وجود دارد. همه آنها روی غذای سالم با افزودنی‌های کمتر و نمک کمتر تمرکز دارند. یک متخصص تغذیه هم وجود دارد که با او گاهی فهرست منوها را بررسی می‌کنیم. فکر می‌کنم که کار زیاد برای سلامتی زیان‌آور است و باعث زندگی بی‌تحرک می‌شود، بنابراین من اینجا هستم تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهم.

او بیان می دارد :

من شاید هفتمین یا هشتمین ایرانی باشم که در شرکت گوگل کار می‌کنم.



0 0 تجربه
امتیاز پزشک
0 تجربه بیماران
تجربه های داخلی
مشاهده تمام تجربه ها
قالب وردپرس