دکتر حمید حبوباتی

دکتر حمید حبوباتی جراح و متخصص مغز و اعصاب در سال 1358 در یزد به دنیا آمده است . پدر و مادرش هر دو معلم بوده اند و نقشی تعین کننده در شکل گیری شخصیت علمی و موفقیت های تحصیلی او داشته اند.

دکتر تحصیلات دانش آموزی خود را در دبستان تعلیمات اسلامی رمضانی، راهنمایی تیزهوشان و دبیرستان نمونه ملک ثابت گذرانده و نکته ی جالب اینکه او سال دوم دبستان را به صورت جهشی پشت سر گذاشته است. داستان انتخاب رشته ی دکتر در دوران دبیرستان شنیدنی است. از طرفی علاقه ی شخصی او به انتخاب رشته ی ریاضی فیزیک بوده و از طرفی دیگر نظر خانواده انتخاب رشته ی تجربی و پزشک شدن در آینده بوده است که سرانجام او برای احترام به نظر خانواده اش رشته ی تجربی را انتخاب می کند. او می گوید پدرم برای پزشک شدن من کلی به دلش وعده داده بود و همیشه می گفت دوست دارم روزی در پزشکی مانند دکتر مرتاض بشوی. او بعد از انتخاب رشته ی تجربی، تمام انرژی و تمرکزش را برای تحقق رویای پدرش به کار می بندد و در آزمون های علمی سه سال آخر دبیرستان همواره بین 3 نفر برتر کشور قرار می گیرد.

دریافت نوبت دکتر

دریافت نوبت دکتر

دکتر حبوباتی در سال 1375 و در سن 17 سالگی در کنکور شرکت می کند و موفق می شود با رتبه ی دو رقمی 90 وارد رشته ی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی شود. او بعد از دو ترم به دلیل سختی دوری از خانواده و فشار سنگینی دروس به دانشگاه شهید صدوقی یزد انتقالی می گیرد و ادامه ی تحصیلات خود در دوران عمومی را در این دانشگاه پشت سر می گذرارد. بعد از دوران عمومی دکتر به مدت دو سال به خدمت مقدس سربازی می رود و بلافاصله بعد از آن در آزمون تخصص 1385 شرکت می کند که موفق می شود در رشته ی جراحی مغز و اعصاب دانشگاه کرمان پذیرفته شود و در سال 1390 بعد از گذراندن سخت ترین و پرحجم ترین دروس با دریافت بورد تخصص از این دانشگاه فارغ التحصیل می شود. او از جناب آقای سرخوش، معلم کلاس پنجم ابتدایی اش که هم اکنون در قید حیات نیستند و آقای دکتر ذوالفقاری، متخصص جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه اصفهان به عنوان افراد الگو در دوران تحصیلش یاد می کند. نکته ی ارزشمند دیگر زندگی دکتر حبوباتی در دوران دانشجویی، کسب 6 مدال طلای مسابقات بدمینتون و 2 مدال طلای مسابقات فوتبال بوده است که نشانگر اهمیت دادن ویژه ی وی به ابعداد مختلف زندگیست.

دکتر حمید حبوباتی جراح و متخصص مغز و اعصاب

دکتر حمید حبوباتی جراح و متخصص مغز و اعصاب

دکتر حبوباتی در سن 27 سالگی و در سال اول رزیدنتی وارد زندگی مشترک خود شده است. ازدواج او به شیوه ی سنتی و با معرفی اساتید و آشنایی خانواده انجام گرفته است. همسر ایشان متخصص دندان پزشکی کودکان هستند و نتیجه ی زندگی مشترکشان تا به حال یک پسر بوده است که خودش دوست دارد جراح قلب شود .

این پزشک جوان و پنجه طلای استان یزد بزرگترین رویا و رسالت خود برای روزهای پیش رو را رسیدن به راه حلی قطعی برای درمان بیماران ضایعه ی نخاعی قرار داده است. موضوعی که در گذشته نیز چند بار به سمت آن یورش برده و به نتایج قابل توجهی هم رسیده است. او در این باره اینگونه توضیح می دهد: در سال 1392 برای اولین بار و بعد از دریافت مجوزهای لازم، کار درمان را بر روی 15 بیمار قطع نخاعی آغاز کردیم و به روش ” تکثیر سلول های بنیادی در محیط کشت محصول ” حدود 20 میلیون سلول که از خود بیماران گرفته شده بود را در بافت های آسیب دیده تزریق کردیم و به نتایجی خوبی رسیدیم. او ادامه می دهد با توجه به اینکه این روش برای اولین بار درسطح جهان و در استان یزد مورد استفاده قرار گرفته شده است برای رسیدن به نتایج ایده آل به کمک و همت مسئولین، زیرساخت های مناسب و به کارگیری نیروهای متخصص و با سواد نیاز داریم تا بتوانیم قدرت پزشکی کشورمان را به رخ جهانیان بکشیم.

توصیه ی پایانی دکتر حمید حبوباتی در گفت و گو با دیوار پزشکان در مورد حلقه ی گمشده ی زندگی امروزی جامعه ی بشری است. او با اشاره به پایان نامه ی دوران دانشجویی اش درباره ی ” نقش استرس های هیجانی بر روی دیسک های بین مهره ای ” می گوید: ما در آزمایش های متعددی تعدادی موش صحرایی را در دو گروه متفاوت مورد برسی قرار دادیم. تعدادی را در شرایطی عادی و تعدادی را در شرایطی استرس زا و سخت مانند نورزیاد، دمای خیلی سرد، فضای تنگ و … قرار دادیم و در پایان آزمایش متوجه تاثیر شدید استرس بر روی دیسک های موش ها و در بعضی از موارد کج شدن دم موش ها شدیم. نتیجه ی این تحقیق که در ژورنال های معتبر آمریکا به چاب رسید حاکی از آن است که ما با کاهش استرس های روزانه ی خود به سمت درمان و کاهش دردهای ستون فقرات و دیسک ها گام برداشته ایم و به اعتقاد من بهترین و آسانترین راهکار برای کاهش استرس ورزش کردنی است که با تعرق همراه باشد.

 

دریافت نوبت دکتر

دریافت نوبت دکتر



2.8 12 تجربیات
امتیاز پزشک
6 تجربه بیماران
جدیدترین
قدیمی ترین مفید ترین
تجربه های داخلی
مشاهده تمام تجربه ها
مریم
30 مرداد, 1397

سلام خسته نباشید میخواستم ازتون برای ی بیماری که نخاع له شده مشاوره بگیرم الان ۲۳ ساله اس و مهره شماره ۵ گردنش شکسته فشار رو از روی نخاع برداشتن ولی کنترل ادرارش رو از دست داده و فقط دست چپ حرکت داره و دچار تنگی نفس شده خواستم ببینم میشه کاری براش کرد

علی
9 بهمن, 1395

سلام اقای دکتر انشاالاه موفق وپیروز باشید

reezaaaa
16 شهریور, 1395

یعنی قراره مریضای قطع نخاعی درمان میشن ؟؟
مگه میشه ؟مگه داریم ؟

زهرا بقایی پور
16 شهریور, 1395

سلام
ممنونم از وب سایت خوبتون
ای کاش با دکتر مهربانیان هم مصاحبه داشته باشید
موفق باشید

عباس رادمنش
16 شهریور, 1395

دکتر حبوباتی مطب دارند ؟؟
اگه آره لطفا آدرسش کجاست ؟؟

...
23 بهمن, 1400
پاسخ دادن به  عباس رادمنش

کوچه کنار درمانگاه خاتم الانبیاء

قالب وردپرس