دکتر حمیده مروج

«همسرم را دوست دارم و درکنار او بودن برایم یک افتخار است».

این جمله را دکتر حمیده مروج، با شیطنت خاصی عنوان می‌کند. متخصص پوست و زیبایی است. علاقه چندانی به فعالیت‌های سیاسی ندارد و در تمامی‌این سالها که همسرش فعالیت‌های سیاسی داشته، ترجیح داده پزشک باشد و مریض‌هایش را معالجه کند و سر کلاس‌هایش در دانشگاه برود.او حالا به واسطه نقشی که همسرش در سیاست دارد  فعالیت‌های اجتماعی گسترده‌ای در زمینه زنان و کار آفرینی انجام می‌دهد.

دکتر میگوید :
من دوست دارم با فامیل خودم شناسایی شوم. به همین علت تا کنون همه مرا به نام دکتر مروج می‌شناسند. زمانی هم که دکتر عارف معاون اول رئیس‌جمهور بود، خیلی‌ها نمی‌دانستند من همسرش هستم.
بعد از نامزدی دکتر عارف در انتخابات یازدهم و حضور در میتینگ‌ها و پخش شدن عکسهای‌مان در کنار هم، تازه خیلی‌ها که مرا می‌شناختند، فهمیدند که همسر دکتر عارف هستم. بعد از این انتخابات مرا با نام دکتر عارف شناختند.

انگیزه دادن به من و کمک کردن به این‌که تحصیلات دانشگاهیم را تا دوره تخصصی پزشکی و فوق‌تخصصی ارائه دهم بهترین هدیه ای است که از دکتر عارف گرفتم.

دکتر دغدغه هایش را اینچنین بیان می دارد :
فقر و بی‌پولی مردم، بیکاری جوانان و طلاق دغدغه های من است. وقتی زنان می‌آیند می‌گویند شوهران معتاد و بیکار دارند عمیقا ناراحت می شوم. بنده پزشک هستم و با طبقات مختلف جامعه در ارتباطم .خیلی وقت ها می بینم مریض ها در بیمارستانهای دولتی پول ویزیت را ندارند و در پذیرش می ایستند و از افراد دیگر می خواهند که ویزیتشان را بدهند. نداری مردم بسیار ناراحتم می کند . البته آسیب های اجتماعی شهر هم زیاد است .زیاد سوار مترو می‌شوم وقتی می‌بینم خانم‌های دست فروش برای پیدا کردن روزی چگونه خودرا به آب و آتش می زنند و یا کودکان کار را می بینم خیلی اذیت می شوم .

 



0 0 تجربه
امتیاز پزشک
0 تجربه بیماران
تجربه های داخلی
مشاهده تمام تجربه ها
قالب وردپرس